Digitala informationstavlor gör din kommunikation mer effektiv
Skapa engagerande rörliga budskap och ut till kunder och medarbetare med hjälp av digitala informationstavlor. FÅ MER INFORMATIONPROVA GRATISDigitala informationstavlor gör din kommunikation mer effektiv
Skapa engagerande rörliga budskap och ut till kunder och medarbetare med hjälp av digitala informationstavlor.

Kommunicera effektivt till kunder och medarbetare med digitala informationstavlor
Det ställs allt högre krav på tillgång till aktull och relevant information. Därför börjar allt fler använda digitala informationstavlor istället för traditionella informationstavlor.
Genom att arbeta digitalt så kan budskapen styras i realtid, visualiseras rörligt och uppdateras enkelt. Ni kan även säkerställa att informationen alltid är relevant och engagerande genom att koppla på era egna system och automatiskt visa information på skärmarna. Vi kallar det Wevju Apps.

Var kan jag använda digitala informationstavlor?
Digitala Informationstavlor används i alla olika miljöer och för alla olika syften. Tekniken är så pass utbredd att det enbart är kreativiteten som sätter begränsningarna.
• Informationstavlor på arbetsplatser: Nå ut med nyckeltal till personal eller besökare på arbetsplatser.
• Informationstavlor som meny: Restauranger ökar försäljningen med digitala menyer.
• Informationstavlor för att visa vägen: Visa vägen för besökare på en arbetsplats eller i en galleria.
• Informationstavlor i butiken: Nå ut med erbjudanden och information till kunder.
• Informationstavlor i skyltfönster: Digitalisera dina skyltfönster och få fler besökare.
• Informationstavlor med touch: Används både på arbetsplatser, utanför konferenser och i gallerior.
• Informationstavlor i trapphus: Minska din administration och använd digitala trapphustavlor.
• Informationstavlor utomhus: Bygg stora lösningar inomhus eller utomhus och ta all uppmärksamhet.
• Informationstavlor på skolor: Nå ut med viktig information till elever och lärare på er skola.

Vad innefattar en lösning för digitala informationstavlor?
En lösning för digitala informationstavlor består av flera delar men det här är de övergripande delarna:
Mjukvara
Ett molnbaserat verktyg (publiceringsverktyg) där man skapar, publicerar och administrerar allt plus en applikation som säkerställer uppspelningen på digitala informationstavlor.
Hårdvara
En lösning för digital skyltning innefattar mediaspelare, digitala skyltar, touchskärmar, videovägar, stora LED-skrämar, beroende på vad du har för behov.
Internetuppkoppling
Eftersom det är en IoT-lösning så behövs självklart internet men om det inte finns på platsen så kan man använda externa wifi-lösningar som en dongle.
Installation
Det kanske känns lite udda att nämna installationen men faktum är att installationen är hela 60% av det uppfattade värdet för digital skyltning. En bra installation kan vara avgörande och innefattar stativ och fästen, digitala skyltar och mediaspelare.
Templates/Budskap
Det är självklart en av de viktigaste delarna och använder man en mjukvara som inte klarar av sina behov så kan det vara det absolut dyraste.
Vad ger en mjukvara för digital skyltning?
I mjukvaran för digital skyltning så finns det några grundläggande funktioner som du inte klarar dig utan om du ska använda dig av en professionell lösning.

1. Skapa Budskap
Skapa engagerande budskap så enkelt som möjligt. Se exakt hur det kommer att se ut medan ni enkelt anpassar era egna eller våra fördefinierade mallar.
WE Publish hanterar alla olika typer av filer, filmer och dokument. Ni har även miljontals bilder och filmer i vårt bibliotek och kan uppdatera budskap automatiskt med hjälp av WE Automate. Ni kan även enkelt skapa budskap som är touchbara.

2. Publicera Budskap
Med vår smarta publicering så har ni fullständig flexibilitet.
Se alla budskap, dra in dem i spellistor, välj var/när det ska visas och förhandsgranska för att bli säker på hur det kommer se ut. Väl även själv uppdateringsintervall, allt från varje dag, minut eller i realtid.
Vill ni inte publicera direkt så kan ni även ställa in spellistorna att spelas upp baserat på triggers/event som tidpunkt, dag, vecka, väder, om någon touchar på en touchskärm eller om någon tittar på skärmen.


3. Se hur mottagarna uppfattar budskapen
WE Publish samlar in alla intryck från alla som ser på skärmarna så att ni kan förstå vad som fungerar och hur ni kan förbättra resultaten.
Se vilka mallar som ger bäst effekt, vilka budskap som är mest intressanta, vilka texter eller bilder som uppskattas mest, hur många som passerat, tittat och mycket mycket mer.
Samla in alla insikter från mottagarna automatiskt och få det presenterat i enkla grafer.


4. Förbättra era budskap baserat på fakta
Använd insikterna för att förbättra värdet, relevansen och effekten av dina budskap. Använd våra experters tips och råd om ni vill ha hjälp att bli bättre och snabbare nå era målsättningar.

Att tänka på innan du investerar
1. Sätt upp mål och syfte
Den första frågan vi ställer till alla våra kunder, och vanligtvis en av de svåraste är: Vad är är din målsättning? Vad vill du ha för resultat? När vi väl vet var vi ska så gräver vi lite djupare för att få en fullständig bild.
Om du har en tydlig idé över syftet och resurserna för att lyckas så är det enkelt att snabbt komma igång och testa. Ofta är det lättare och mer kostnadseffektivt att börja testa istället för att planera för en ultimat lösning.
Om du inte har en färdig idé eller resurserna för att göra det bra så är det bättre att ta ett steg tillbaka och tänka igenom beslutet, så att du inte gör ett förhastat beslut.
2. Se till att målet är mätbart
Det finns några vanliga sätt att mäta effektivteten vilket beror på vad syftet med lösningen är. Ett exempel är om syftet är att nå ut med kommunikation till medarbetare. Med en enkel enkätundersökning kan ni få svar på era frågor.
Det finns även teknik som kan lösa detta, på Wevju så arbetar vi med kameror för att mäta hur många som passerar och hur många som ser på budskapet.
Vem är den bästa leverantören för dig?
Nu hoppas vi att du vet allt du behöver veta om digitala informationstavlor men det finns hundratals olika leverantörer. Om du har sökt efter digitala informationstavlor på Google, blivit kontaktad eller varit på en mässa så kanske du fått uppfattningen om att alla är samma lika.
På ytan så stämmer det, de flesta erbjuder liknannde komponenter och liknande erbjudande. När du däremot förstår ditt behov och pratar med några leverantörer så kommer du se en stor skillnad.
Vill du veta mer om digitala informationstavlor?
060 55 25 00
Vid support, frågor och funderingar.
Support
Ring eller maila till support@wevju.se
Storgatan 73F
Sundsvall