Rörliga budskap drar 3 gånger så mycket uppmärksamhet som statiska budskap, det är själva grunden till digital signage. Ändå så är det många som skapar och publicerar enbart bilder.
Anledningen till varför det här är så vanligt att se kan nog vara för att många använder digital signage mjukvaror som inte stödjer rörliga templates eller mjukvaror där det är för komplicerat.
Att använda film kan vara ett bra alternativ däremot så är det tidkrävande och kan vara rätt så dyrt att producera film. Därför använder många templates.
Spoilers på digitala skyltar får världens uppmärksamhet
Digital skyltning (digital signage) är det snabbast ökande kommunikationsmediet i världen. Det är ett effektivt tillvägagångssätt som fångar uppmärksamheten i högre grad än traditionell skyltning. Detta tillämpade två thailändska studenter från Miami Ad School i...
De 12 vanligaste misstagen med digital skyltning och hur du undviker dem
De 12 vanligaste misstagen med digital skyltning och hur du undviker dem Av Wevju Alla möjliga olika organisationer använder nu digital skyltning. Vi har bara i år börjat arbeta allt från små bolag till start-ups och även några av Sveriges största bolag. Det kan nog...